Krásné léto

Krásné a pohodové léto všem našim dětem, žákům, jejich rodičům, učitelům i správním (správným) zaměstnancům přeje vedení školy.

Provoz školy v době prázdnin:

mateřská škola a školní jídelna bude uzavřena od 17.7.2017 do 11.8.2017.

V případě nutnosti nás můžete kontaktovat emailem.

Miroslava Klímová

EXPEDICE JAVOŘINA 2017

Expedice Javořina 2017 byla úspěšná – nejvyšší vrchol našeho okresu (Velká Javořina 970 m n. m.) byl 15. června 2017 dobyt! Všichni členové expedice (žáci 6. třídy) se po třech dnech vrátili zpět do Buchlovic živí a zdraví. Jak si na své cestě počínali a co všechno zažili, si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Pokračovat ve čtení

MIKROREGIONÁLNÍ EXKURZE

V úterý 13. června se osm vybraných žáků naší školy zúčastnilo společně se žáky všech okolních základních škol Mikroregionu Buchlov první společné přírodovědné exkurze. Vznikla tak nová tradice. Učitelé přírodopisu z Velehradu, Tupes, Buchlovic, Boršic a Osvětiman se totiž dohodli na pravidelné spolupráci. Budou každý rok společně vyrážet do okolní přírody a poznávat tak různá zajímavá místa našeho mikroregionu. Letos se exkurze uskutečnila v okolí obce Divoky u Zdounek na Kroměřížsku, kde byla vybudována zajímavá naučná stezka zaměřená na různé biotopy Chřibů. Účastníci exkurze si užili prosluněné dopoledne v krásné přírodě. Po návratu je však čeká ještě úkol – seznámit ostatní žáky své školy s navštívenou lokalitou, a tím zvýšit povědomí o zajímavostech mikroregionu.

UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STRÁVNÍKY

V pondělí 26.6.2017 /konec školního roku/ je změna výdeje:
obědy se budou vydávat v ZŠ pouze od 11:00 do 12:00hod.

Máte-li zájem tento den o oběd, přihlaste se
u vedoucí školní jídelny, internetové objednávání stravy
nebo přes email nejpozději do čtvrtka 22.6.2017 do 14:00 hod.

Šaratová Marie
Vedoucí ŠJ

Buchlovice 16.6.2017

„Školní úspěšnost žáka II, Vliv on–line světa.“

Základní škola a Mateřská škola Buchlovice ve spolupráci s Člověkem v tísni v rámci projektu Škola pro všechny

Zve zákonné zástupce žáků školy dne 13.6. 2017 v 16:00 hodin v budově školy (hned po třídních schůzkách)

na seminář „Školní úspěšnost žáka II,  Vliv on – line světa.“

Seminář opět povede vynikající lektorka Mgr. Michaela Fialová, která přednáší na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Specializuje se na vzdělávání pedagogů a rodičů v oblasti jevů jako např. závislost na on-line prostředí, záškoláctví, násilí ve škole aj. Odborně se věnuje tématu rozvoje, výchovy a vzdělávání dětí, které mají poruchu emocí a chování.

Těšíme se na společné setkání

Ředitelské volno

Na základě §24 Školského zákona vyhlašuje ředitelka Základní školy a Mateřské školy Buchlovice po dohodě se zřizovatelem

ve dnech 27. 6. až 30.6.2017 (úterý až pátek) ze závažných technických důvodů ŘEDITELSKÉ VOLNO (žáci základní školy). Proběhne celková rekonstrukce sociálního zařízení a školní výdejny v budově 1. stupně.

Pro žáky 1. stupně bude v provozu školní družina i školní jídelna. Podle vyhlášky v době ředitelského volna není cena za oběd pro žáka dotovaná, počítá se včetně režijních nákladů. (Ve dnech ředitelského volna se žáci mohou stravovat v zařízení školního stravování, ale za plnou úhradu nákladů.)

Cena za jeden oběd je pro žáka:    7 až 10 let – 51,- Kč           a            11 až 14 let – 53,- Kč

Školní rok 2016/2017 bude ukončen předáním vysvědčení v pondělí 26.6.2017.

Mgr. Miroslava Klímová

ředitelka školy

Dopis dětí ze školky v přírodě

PENZION U ČERNÉHO POTOKA – VÁPENKY

Milá maminko a tatínku,

od včerejška jsem na školce v přírodě na Vápenkách. Hrajeme si na „lesní skřítky“. Objevujeme spoustu nových věcí v přírodě. Na vycházkách po okolí poznáváme stromy a luční květiny. Vždycky nám potom pořádně vyhládne. Paní kuchařka vaří báječně, vždycky jen to, co máme rádi. Počasí jsme si objednali, je krásně a v lese velice příjemně. Mami a to hřiště! To by se ti líbilo. Průlezky, skluzavka, vláček. Hrajeme fotbal, pinkáme tenis a skáčeme přes švihadlo. Večer máme pyžamkovou diskotéku. A potom? Pohádku na dobrou noc a pusu na čelo od paní učitelky na krásné usínání. Posílám velkou pusu i vám všem doma.

A mami neboj, já to zvládnu, jsem přece školák.

Tvůj miláček…

PS:

Kryštůfek – Maminko a tatínku, líbí se mi tady, chtěl bych tady být ještě tři týdny.

Sárinka – Chtěla bych tady být pořád…

Charlottka – Posílám srdíčko.

Gábinka – Líbí se mi tady moc.

Hanušek – Moc se mi tady líbí.

Julinka – Je mi tady dobře.

Románek – Mám se dobře.

(ostatní děti neměly čas psát, musely si hrát   🙂   )

PŘÍRODOVĚDNÁ SOUTĚŽ ZLATÝ LIST

4. května proběhlo u přehrady Sovín (na Smraďavce) základní kolo přírodovědné soutěže ZLATÝ LIST. Soutěžila zde šestičlenná družstva z různých základních škol našeho okresu. Jednotlivé hlídky řešily na několika venkovních stanovištích různé úkoly týkající se naší přírody. Družstvo starší kategorie tvořili žáci 7. – 9. třídy: Mikuláš Crla, Veronika Zetková, Vít Michálek, Sára Machulová, Nikola Fialíková a Eliška Krystýnková. Patří jim velká pochvala, protože obsadili skvělé 2. místo a postoupili tak do krajského kola. V mladší kategorii nás reprezentovali žáci 4. a 6. třídy: Marie Vávrová, Pavel Beran, Vojtěch Krchňavý, Štěpánka Večeřová, Viktorie Valentová a Klára Houdková. Toto družstvo si také nevedlo špatně a obsadilo 4. místo, které už ovšem nebylo postupové.

Krajské kolo se uskutečnilo ve Valašském Meziříčí v úterý 23. května a i zde si naši „přírodovědci“ vedli velmi dobře – v silné konkurenci družstev z celého kraje obsadili nádherné 4. místo. Gratulujeme a děkujeme všem za skvělou reprezentaci naší školy. Veliký dík patří také panu Jaroslavu Crlovi, který naše žáky na soutěž doprovázel.

Školní výlet 9. třídy do Prahy

Ve dnech 17. 5. – 19. 5. 2017 byla naše 9. třída na školním výletě v Praze. Náš výlet začal prohlídkou historického centra Prahy, následovala prohlídka historické budovy Národního divadla a středeční program jsme zakončili návštěvou Muzea voskových figurín Grévin.

Ve čtvrtek dopoledne nás čekala návštěva Muzea Karlova mostu spojená s plavbou po Vltavě. Odpoledne jsme vyhradili pro návštěvu Pražského hradu a pak nás již čekala příprava na večerní divadelní představení. Hrálo se na Nové scéně Národního divadla, hra měla název „Křehkosti, tvé jméno je žena“ a v hlavní roli jsme mohli vidět Ivu Janžurovou.

Přiblížil se poslední den výletu a my jsme se hned ráno vypravili na Vyšehrad. Celý výlet završila návštěva Diamont Musea Prague – muzeum diamantů.

Čekala nás cesta domů, mnohým se odjíždět nechtělo… Výlet jsme si všichni užili, moc jsme se nasmáli. Věřím, že kromě nakoupených suvenýrů jsme si odváželi i mnoho pěkných vzpomínek